29 Ekim 2011 Cumartesi

1957-1959_Ankara-Siirt-Erzurum Askerlik Yılları-Tank Taburu

Baki Şengün
D.T.1937
Ö.T 21-7-1996

ASKERLİK HATIRALARI
CİLT-I



2.Bölük 120 B No-253 
İh-t.b. Etimesgut / Ankara
31-7-957 Çarşamba
Güzel Ankara...
Bu zamanlarım artık askerlikte geçiyor. Şu anda acemilik günlerinde her taraf yabancı geliyor. Vardığımız zaman bir barakaya doldurulduk. Akşam üstü hamama gittik ve elbiselerimizi aldık.Koğuşlarımıza yerleştik. Günümüz böylece sabahı buldu, artık güneş doğuyor ikinci günümüzü yaşıyoruz. 

1-8-957
Sabahleyin saat 5 te kalktık ve mıntıka temizliği yaptık, ondan sonra sabah çorbasını içmeye gittik. Yemekten sonra içtimaya, içtimadan sonra eğitim yerine, artık 2 günlük er olduk. Fakat 2 sene nasıl başına gelecek diye düşünüyoruz. Bugün de eğitimi yaptık, istirahate çekildik. 

2-8-957
bugün sıcak çok. her taraf ateş gibi yanıyor. sabahleyin içtima ve yemekten sonra eğitim yerine gittik. sıcaktan arkadaşlar duramaz oldular düşüp bayılıyorlar. bugün de sıcak devam ederken eğitimi bitirdik ve istirahate çekildik akşam olmuş, koğuşlara dolmuş herkes şarkı söylüyordu...

3-8-957
Bu sabah da saat 4te kalkıp mıntıka temizliği ve yemekten sonra eğitim yerine gittik. ders ve eğitimde müthiş bir sıcak dalgası aynen devam ediyordu. bugün de cuma olduğundan öğleden sonra istirahatle beraber dinlenmeye başladık...

4-8-957
türk vatanını istiklal ve cumhuriyetini korumak, harp sanatını öğrenip yapmak mükellefiyetine askerlik denir. disiplin askerliğin temelidir. Kanunlara nizamlara amirlere mutlak bir itaat ast ve üstün hukukuna riayet etmek demektir. Amir; Makam ve memuriyet itibariyle selahiyeti haiz olan kimselere amir denir. 

7-8-957
Asker olan dinç olur
Vatan istiklal bulur
Eri dönek olan millet
Mutlaka kahrolur

düz bir çizgi uzayıp gider...
geleli 5 gün oldu. Askerlik ne zaman biter...

bir saat bir gün gelir sıcağın karşısında
kantine yaklaşılmaz pahalılık karşısında

8-8-957
Kara talih ne dedin
karavanayı yedin
yetiştin askere geldin
kabak türlüsü yedin

sıcak bugün çok fazla 
onbaşılar garazla
yeni gelen çaylaklarda
sarı öküz parası fazla

bilet alan erlere
onbaşılar kellere
nişan aldık tellere
bağrımızı açtık yellere
muhtacız serinlemeye

9-8-957
ey canımı yaradan
geldim buraya karadan
haber verin paradan
çok sıcak var bıktım bu candan

18-8-957
Bugün Pazar. O kadar başım ağrıyor ki. Duramayacak derecede hastayım fakat koğuşta yatıyorum.

22-8-957
işte bugün askerliğin 22 nci gününü aşmış 23 ncü gününe yaklaşıyorum inşallah 22 ay biter 23 üncü ayda teskere almak kısmet olur. inşallah...

bu sıcaklarda soğuk aranır
yağmur yağar çamur çoğalır
yaşadığım bu terli günler
yarına hatıra kalır...
askerliğin gönlünde hülyalar yatar
dedelerin dilinde destanlar satar
memleketten doldurdun getirki katar
geldik ankaraya baka baka
indik trenden dolduk barakaya
daha 123 bakarız aya
10 sayamayız saya saya...

23-8-957
Perşembeye rastlayan bu gün etimesgut hamamına yıkanmaya gittik ve temizlendik. Bu gece ilk olarak  yemekhane dershanesinde gece vakte kadar kaldık, uyku gözlerden akarken ağzımdan şu sözler döküldü; 
yemekhane içinde uzun boylu sıralar
düz iki tahta yumuşak karyolalar
ter sıklatı çoğaldı duyuluyor mızıltı
bugün yirmi üç gün artık bitti gürültü
uyku sersemliğiyle kırılıyor bardaklar
rahatsız oldu kalbim hırıldıyor barsaklar
derler bize yetişmiş avcı tanklar

gece karanlığında sıkılaştı disiplin
yağlı boyaya döndü etrafı kepin
herkesten ter damlıyor soğuk su sepin
canım daha çok şey ister, sen istersen tepin
elbiseler iyi geldi, birazcık uzun potin
onu da tamam deyip takar gideriz ayağa
dururken canım sıkılıyor, oku takalım yaya
yarın atışımız var çıkıyoruz ovaya

bugün öğle oldu dershanede toplandık
acemiler içinde cahiller biraz çokça
vaktinde yetiştik biz bugüne ulaşınca
dinleyenler hocalarını karşısında
hepimiz iri yarı yirmi yaşında
herkes kendini bilir aklı başında
öğrenirsek yetişiriz, muradımıza erişiriz...

Memleket yanından 
serin akar çayından
ovalar düz bağlar üzümdür
bayırlar yeşil dağlar zümrüttür
kalbimde kalan diyar köşesi
alışınca unutulur ötesi
hep yanlış düşünür aceminin hepisi
okuyorum zamanı, titriyor nefesi
aklıma gelmiyor teskere hevesi
aklımıza gelince şaşırtıyor herkesi

sıcaklar kesildi başladı fırtına
toz duman içinde yürürüz ana!
sağlam,dinç ve yetişip alışacağız burda
hayırlı bir asker olacağız yurda
elbet fedaiyiz bu eşsiz vatana
ayrıldım sizden bindim katara
burda hayat ümittir vatana

başımda bir kep, altında saçsız baş
gözler ilerde çatık durum kaş
ben bu vatana fedai geldim
sende geleceksin yarın arkadaş
belinde palaska, asılı durur matara
hayalimde ne varsa kalsın hatıra
bu çirkin yazılarımı aldım satıra
vazifeye geldim ben bu vatana...

sıcaklar azaldı başladı Fırtına
mektub geldi sevinç gelir insana
ben burada iyiyim sen merak etme ana
sağlık olsun yıkılmayız dünyada





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder